Om föreningen

Svenneby Bottna Fiber är en ekonomisk förening som ägs av oss som valt att ansluta våra hus till fibernätet. Vi äger och driver ett fibernät så alla bostäder och företag i Svenneby och Bottna kan få tillgång till billig, snabb och framtidssäker anslutning för TV, telefon och internet.

Privatpersoner är välkomna som medlemmar i föreningen, man betalar dels en insats i föreningen dels en anslutningsavgift.
Företag är välkomna att bli kunder till föreningen och betalar då en anslutningsavgift. Hör av dig du företagare som vill ha fiber.

I fibernätet finns det dels en kollektiv tjänst ”Triple play” som ger TV, telefon och internet till paketpris.

Det finns även möjlighet att ha ”fritidsabonnemang” under del av året. Då använder man vad Telia kallar Öppen Fiber. Priser för olika leverantörer och deras abonnemang finns på www.bredbandswebben.se Till detta kommer Svenneby Bottna Fibers nätavgift.

Ifall du inte vill ha TV, telefon och internet via fiber nu kan du självklart dra in fiber för att senare aktivera det.